Ledelsesansvarlig for administration hos Beredskabsstyrelsen Bornholm

dato

Er du koordinator med bred administrativ faglighed og evnen til at tilpasse dig skiftende forhold, og har du en serviceindstilling i høj kvalitet, så kan stillingen som administrationsleder ved Beredskabsstyrelsen Bornholm måske være den rigtige udfordring for dig.


Om os
Beredskabsstyrelsen er det statslige beredskab på Bornholm, hvor vi opretholder to døgnbemandede udrykningsberedskaber og uddanner ca. 100 værnepligtige om året til redningsspecialister. Vi indkalder nye værnepligtige hver 3. måned, hvor værnepligten varer 9 måneder. Vi løser operative opgaver inden for brand, redning og miljø som støtte til offentlige myndigheder, virksomheder og andre med ansvar for beredskab.

Administrationen er, sammen med Beredskabsafdelingen, en central enhed i staben, der betjener ledelsen og hele beredskabscenteret. Vi varetager alle administrative funktioner i forhold til både ansatte, værnepligtige og frivillige. I administrationen får du den daglige ledelse af tre overassistenter, som du indgår i kontorfællesskab med. Administrationens medarbejdere er engagerede og dygtige mennesker, der lægger stor vægt på høj kvalitet i opgaveløsningen. Vi værdsætter hinandens positive atmosfære og den åbne tilgang, som fremmer et godt og tillidsfuldt samarbejde blandt os og med alle andre.



Om stillingen
Vi tilbyder en spændende og travl arbejdsplads, hvor der til gengæld også er højt til loftet. Dagligdagen spænder vidt mellem ledelsesbetjening, koordination af opgaveløsning og manuelle rutineopgaver, til stabsopgaver ved indsatser og større operationer – kort sagt, kun få dage ligner hinanden.

Som administrationsleder vil du få det daglige ansvar for administrationens opgaveløsning. Opgaverne omfatter bl.a.:

  • Styring og prioritering af administrationens opgaver i samarbejde med stabschefen.
  • Administrative afgørelser inden for given prokura.
  • Receptionsfunktioner, herunder visitation og fordeling af indgående henvendelser til centeret
  • Administration i forbindelse med det nationale- og internationale beredskab,
  • Værnepligtsadministration (indkaldelse, sygemeldinger, vagtplanlægning og hjemsendelser)
  • Personaleadministration, herunder onboarding og offboarding
  • Tidsadministration, herunder controlling
  • Håndtering af indkøb og fakturabehandling
  • Sagsbehandling, herunder evt. administrativ støtte og vejledning til medarbejdere og ledere.
  • Optimering/standardisering af administrative processer
  • Møde- og arrangementskoordination
  • Ledelsesstøtte ifm. budget-, mål- og resultatopfølgning, mv.
Løbende koordination med bl.a. Beredskabsstyrelsens Hovedkvarter, øvrige beredskabscentre samt Forsvarsministeriets Personale- og Regnskabsstyrelser mv.

Administrationen har et meget tæt samarbejde med både værnepligtige og ansatte på hele beredskabscenteret, og understøtter både den operative opgavevaretagelse samt uddannelsen af værnepligtige. Selvom der er en lang række driftsopgaver, så er der på denne baggrund stor daglig variation i opgaverne.

Vi vil tilstræbe at tilpasse det konkrete stillingsindhold efter dine faglige færdigheder og ønsker – selvfølgelig i balance med administrationens samlede opgaveportefølje.


Om dig
Flere forskellige karriereveje kan have ført dig i retning af denne stilling, og vi forestiller os f.eks. at ansætte enten en administrationsbefalingsmand på SSG/CSG-niveau, en kontorfuldmægtig eller en afdelingsleder 1 i stillingen.

Som person er du effektiv, serviceminded og har gode samarbejdsevner.
I en travl hverdag skal du kunne bevare overblikket - også når arbejdsbyrden er høj.
Da vi er en beredskabsorganisation er det nødvendigt, at du kan tilpasse dig pludselige ændringer i opgaver og arbejdstid. Vi forestiller os, at du har forståelse af såvel strategi og detaljer, idet eventuelle administrative fejl kan have en direkte konsekvens for f.eks. lønudbetaling eller centerets mulighed for at løse vigtige operative opgaver.
Du er komfortabel ved at være tæt på det strategiske ledelsesrum og yde administrativ sparring.

Vi har ikke forventninger til, at du kan alt på forhånd, men det vil være dejligt, hvis du har en del af følgende kvalifikationer/færdigheder:

  • Relevant administrativ baggrund/uddannelse
  • Dygtig kommunikator – både i skrift og tale
  • Microsoft Office superbruger
  • Erfaring med personale- og tidsadministration samt fakturahåndtering, ønskeligt i SAP/DeMars
  • Solid erfaring med sagsbehandling og kendskab til WorkZone eller lignende systemer til elektronisk sags- og dokumenthåndtering.
  • Erfaring primært fra Beredskabsstyrelsen, alternativt Forsvarsministeriets Koncern eller anden offentlig forvaltning
  • Kendskab til de forskellige beredskabsaktører i Danmark
Du trives med at være rollemodel og du kan motivere, vejlede og inspirere. Hvis du har en beredskabsfaglig baggrund, bør du være indforstået med at indgå i vores døgnvagt, alt efter dine specifikke evner, som du også vil få mulighed for at videreudvikle.



ANSÆTTELSESVILKÅR
Bemærk at stillingen både er slået op militært og civilt.

Stillingen er en seniorsergentstilling eller en chefsergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.

Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.

Dit faste tjenestested vil være i Bornholm.

Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.



KONTAKT OG ANSØGNING

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte stabschef Allan Stenbye på tlf. 30 94 22 41 eller brs-aps@brs.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Kontorfuldmægtig Cecillia Sofie Christiansen ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-CES@MIL.DK.

Såfremt du er omfattet af en lokal tjenesteplan eller er udpeget til deltagelse i internationale operationer, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Ansøgningsfrist er den 30. november 2025 og samtaler forventes afholdt løbende og senest i uge 49.

Stillingen er til besættelse efter aftale.

Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.

FOKUS og referencer kan medsendes.

I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



Om Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en styrelse under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab (MSSB), som blev etableret i august 2024. Styrelsen består af cirka 1.000 ansatte. Beredskabsstyrelsen arbejder både til lands og til vands. Styrelsen håndterer større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der kan true samfundets grundlæggende funktioner. Beredskabsstyrelsen har ansvar for det statslige redningsberedskab og fører tilsyn med, rådgiver og assisterer de kommunale beredskaber. Derudover varetager Beredskabsstyrelsen en række operative kapaciteter og opgaver, herunder beredskabskommunikation samt sikkerhed og beredskab til søs. Et centralt element i styrelsens arbejde er uddannelse af ledere, instruktører og specialister, så beredskabet i Danmark opretholder et højt fagligt niveau. Styrelsen har hovedkvarter i Birkerød, men er repræsenteret over hele landet. Beredskabsstyrelsen er en mangfoldig arbejdsplads med medarbejdere fra forskellige faglige baggrunde og med mange typer opgaver – men med ét fælles mål: At skabe tryghed og passe på danskerne.





INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Bornholm Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Beredskabsstyrelsen Bornholm, Rønnevej, 3770 Allinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/7d308d99-2d7d-4d59-bd17-91194b38a89b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet